Modlitba zasvätenia svätému archanjelovi Michalovi

29.09.2017 21:50

 



Najdôstojnejšie knieža anjelských zborov, udatný bojovník najvyššieho Boha, horlivý milovník Pánovej slávy, postrach vzbúrených anjelov, láska a rozkoš všetkých dobrých anjelov, svätý archanjel Michal!

Chcem patriť medzi Tvojich ctiteľov, preto sa ti dnes odovzdávam. Tvojej starostlivej ochrane zasväcujem samého seba, moju rodinu a priateľov, moju prácu a všetko, čo mi patrí. Aký skromný je to dar, keď uvážim, že som iba úbohý hriešnik. Tebe sa však páči láska môjho srdca. Pamätaj teda, že od dnes som pod Tvojou ochranou, a tak musíš za mňa orodovať po celý môj život.

Vypros mi odpustenie mojich mnohých a ťažkých hriechov, ako aj milosť milovať celým srdcom Boha, Pána Ježiša Krista, najdrahšieho Spasiteľa, najsladšiu Pannu Máriu a všetkých ľudí, mojich bratov, ktorých nebeský Otec miluje a ktorých Boží Syn vykúpil. Vyprosuj mi všetku pomoc, potrebnú na dosiahnutie koruny večnej slávy. Vždy ma bráň, zvlášť v poslednej chvíli môjho života, pred nepriateľmi mojej duše.

Príď slávny archanjel, posilňuj ma v boji a odvráť odo mňa pekelnú priepasť, onoho vzbúreného a pyšného anjela, ktorého si kedysi premohol a zvrhol z neba. Svätý archanjel Michal, zaveď ma pred Boží trón, aby som spolu s Tebou a so všetkými anjelmi mohol spievať na chválu, česť a slávu tomu, ktorý kraľuje na veky vekov. Amen.


(Táto modlitba zasvätenia sa modlí denne po každej svätej omši vo svätyni na vrchu Gargano v Taliansku, kde sa sv. archanjel Michal zjavoval v rokoch 490-496.)